Welkom bij de Zeister Vrije School

Klas 1B (2)
Klas 3B (1)
Klas 6 (16)

Welkom op de website van de Zeister Vrije School: een basisschool voor vier- tot en met twaalfjarigen waar wordt gewerkt vanuit een ons bijzondere leerplan waarin niet alleen de cognitieve vermogens van de kinderen worden aangesproken, maar ook hun creativiteit en hun sociale vermogens.

Kortom: onze school staat voor een brede algemene ontwikkeling. Kennisoverdracht is niet het hoofddoel. De leerstof wordt gehanteerd als middel waaraan de kinderen zich kunnen ontwikkelen. Het denken, voelen en willen/doen (hoofd, hart en handen) hebben een gelijkwaardige plaats.

Het ideaal van het vrijeschoolonderwijs is dat kinderen zich ontwikkelen tot vrije, zelfstandige mensen die zich bewust zijn van hun verantwoordelijkheid voor medemens en natuur.

firefox_VZRUWmxeKp

De Zeister Vrije School heeft drie vestigingen

Het totale aantal leerlingen schommelt rond de 650 kinderen. Daarvan zitten er gemiddeld 225 in de totaal 9 kleuterklassen. De andere kinderen zit in de klassen 1 tot en met 6.

Zoals u ziet hanteren wij dus niet de reguliere benaming groep 1 t/m 8, maar spreken over kleuterklassen (groepen 1 en 2) en onderbouwklassen (groepen 3 t/m 8). Dit omdat wij de overgang van kleuterklas naar onderbouwklassen ervaren als een duidelijke overgang naar een ander accent in het ontwikkelingsaanbod.

B. van Tuylllaan 35
3707 CV  Zeist